Exel Composites laskee ohjeistustaan vuoden 2021 oikaistun liikevoiton osalta

EXEL COMPOSITES OYJ – – – SISÄPIIRITIETO – – – 16.9.2021 klo 15.45

Exel Composites laskee aiemmin julkaisemaansa ohjeistusta vuodelle 2021 oikaistun liikevoiton osalta, jonka yhtiö arvioi nyt laskevan vuodesta 2020. Samaan aikaan yhtiö nostaa ohjeistustaan liikevaihdon osalta, jonka yhtiö arvioi nyt kasvavan merkittävästi vuodesta 2020. Aiemmin yhtiö arvioi sekä liikevaihdon että oikaistun liikevoiton kasvavan vuodesta 2020.

”Exelin tilauskertymä ja liikevaihto ovat kasvaneet merkittävästi tämän vuoden aikana ja olemme saavuttaneet ennätyskorkeita tasoja. Kannattavuutemme on kuitenkin heikentynyt muutamien tekijöiden negatiivisen yhteisvaikutuksen takia. Ensinnäkin raaka-aineiden saatavuus on heikentynyt ja sekä materiaali- että logistiikkakustannukset ovat nousseet. Samaan aikaan eräiden suurivolyymisten tuulivoima-asiakastoimialan hiilikuitutuotteiden kannattavuus on ollut alhainen tuotannon ylösajovaiheessa. Tuotannon tehokkuuden ja kannattavuuden parantaminen ovat ykkösprioriteettejamme ja kohdistamme niihin kaikki toimemme. Odotamme tilanteen paranevan loppuvuotta kohden ja palautuvan raiteilleen vuonna 2022”, sanoo toimitusjohtaja Riku Kytömäki.

Päivitetty ohjeistus:

”Exel Composites arvioi, että vuonna 2021 liikevaihto kasvaa merkittävästi vuodesta 2020 ja että oikaistu liikevoitto laskee vuodesta 2020.”

Aiemmin julkaistu ohjeistus:

”Exel Composites arvioi, että vuoden 2021 liikevaihto ja oikaistu liikevoitto kasvavat vuodesta 2020.”

Exel Composites julkaisee liiketoimintakatsauksensa tammi-syyskuulta 2021 torstaina 4.11.2021 noin klo 9.00.

Vantaalla, 16.9.2021

Exel Composites Oyj